ترنمترنم، تا این لحظه: 16 سال و 7 ماه و 17 روز سن داره

ترنم بهارم

جشنواره غذاي سالم

1392/11/7 8:06
نویسنده : لیلا
1,135 بازدید
اشتراک گذاری

 

 http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها

 

روز دوشنبه گذشته اعلام كرده بودن كه جشنواره غذاي سالم برگزار مي‌شه.  منم كلي فكر كردم و كلي اين طرف و اونطرف كردم تا ببينم چه غذاهايي سالمه تا براي ترنم بزارم. معلمشون عنوان كرده بود كه بايد فقط به اندازه خود بچه‌ها غذا براشون بزاريم و ما هم بعد از كلي فسفر سوزوندن توي يه جا غذايي براي ترنم عدس پلو ، قورمه سبزي ، نون پنير گردو و ميگو گذاشتيم و با يك شيشه كوچولو دوغ داديم برد. و تو فكر و خيال خودمون كلي زحمت كشيده بوديم. اما ترنم كه از مدرسه اومد كلي خط بطلان كشيد به اين فكر و خيالهاي كذايي ما .قهر كلي غر زد كه دوستام ماماناشون براشون غذاها رو آوردن.  يكي از دوستام سالاد الويه به شكل كفش دوزك آورده بود ، يكي جوجه تيغي ، يكي باب اسفنجي و..... همش از غذاهاي اونا عكس مينداختن هيچ كس از غذاي ما كه تزئين نداشت عكس نمينداخت.ناراحت اينم عكس غذاي سالم ما.افسوس

 

 

 

خلاصه آخرش هر چي من تو ذهن خودم حلاجي كردم نفهميدم سالا الويه با سس مايونز فراوون سالمه‌تره يا عدس پلو. عصبانینمي‌دونم معني اينكه فقط به اندازه بچه‌هاتون غذا بزارين تا خودشون بخورن يعني اينكه به اندازه 30 نفر سالاد درست كنيم عايا؟؟؟ کلافهاينكه اين جشنواره براي اين بوده كه بچه‌ها با خودشون غذا ببرن و ياد بگيرن غذاي سالم يعني چي يا اينكه مي‌خواستن جشنواره هنرنمايي مامانا رو برگزار كنن. سوال

آخه يكي نيست به اين جور مامانا بگه اگه مي‌خواين اين كارا رو بكنين خوب هماهنگ كنيد تا همه بيان ، نه اينكه يكي در ميون مامان بچه‌ها نباشه و اونا غصه بخورن. منتظر

نمي‌دونم چرا ، ولي وقتي خوب تو عمق ماجرا مي‌رم نمي‌تونم درك كنم چرا آخه يكسري از مامانا اينقدر هر چيز ساده‌اي رو براي خودشون و بچه‌هاشون سخت و پيچيده مي‌كنن. منتظر

شايد من وقت كم ميارم و شايد هم يكسري از مامانا خيلي وقت آزاد دارن. متفکر

نمي‌گم چرا اين كارا رو مي‌كنن. حرف من چيز ديگه است . شايد اگر منم مي‌دونستم و خيلي از مادرهاي ديگه هم مي‌دونستن اونا هم اين كارا رو مي‌كردن و شايد خيلي بهتر از بقيه. زيبايي و با سليقه بودن خوبه ولي به جاي خودش و زمان خودش. همرنگ جماعت شدن براي بعضي‌ها معنا نداره . مشغول تلفن

ممنون از اينكه اين همه به غرهاي من گوش داديد. و وقت گذاشتيد براي خوندن گلايه‌هاي بي‌موردم. نیشخند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (18)

مامان پريسا خانوم
7 بهمن 92 10:41
سلام عزيزم باهات موافقم بچه ها حساسن و اينجور چيزا واقعا ناراحتشون مي كنه
لیلا
پاسخ
و گاهي عصبانيشون مي‌كنه.
الهه مامان یسنا
7 بهمن 92 10:42
عزیز دلم ما که میدونیم شما کلی هنرمند و کدبانو هستی راست میگی بعضی ها هر چیزی رو کلی سخت میکنن. البته که عدس پلو سالمتر از سالاد الویه است خودتو ناراحت نکن. واسه ترنم توضیح میدادی که این غذاها سالمتره و هرچیزی جای خودش رو داره. ترنم بیشتر برای نبودنت احتمالا ناراحت شده که خوب اونم تقصیر مدرسه بوده که اطلاع رسانی دقیق نداشته. نگران نباش ترنم اونقدر فهمیده است که میتونه همه مسائل رو درک کنه
لیلا
پاسخ
البته بعدش با توضيحات من قانع شد ولي اون لحظه بهش بد گذشته بود.
خاله شيدا و روشا
7 بهمن 92 10:46
سلام ماماني من وقتي خوندم كه عدس پلو و قرمه سبزي و نون پنير و ميگو براش گذاشتيد با خودم گفتم آفرين ماماني چون واقعا غذاهاي سالمي رو گذاشته بوديد(آخه قبلش فكر ميكردم غذاي سالم چيا ميشه) دستتتون هم درد نكنه الويه كجا سالمه؟؟؟؟؟ بعضي از مامان ها واقعا گاهي حركات عجيب غريب انجام ميدن،مثلا دوستهاي شيدا براي مدرسه هر روز ساندويچ هاي آماده كالباس و سوسيس ميارن و شيدا هم تو خونه كلي غر ميزنه كه چرا براي من كالباس و سوسيس نميذاريد حالا هرچي بهش ميگيم اونا خوب نيست به گوشش نميره كه
لیلا
پاسخ
از سوسيس و كالباس ديگه نگو كه ...
مامان ترنم
8 بهمن 92 19:46
آخ که این بچه ها چه عالمی دارن، دختر نازت را ببوس
لیلا
پاسخ
ممنون عزيزم. از اونجايي كه من دو تا لينك دوستان رو به نام ترنم دارم. لطف كنيد و موقع گذاشتن كامنت آدرس وبلاگتون رو برام بزاريم.
رضوان مامان رادین
8 بهمن 92 23:48
واقعاااا گل گفتی....بعضی از آدمها از هر فرصتی استفاده میکنه تا خودی نشون بدن
لیلا
پاسخ
اون موقع است كه ادم اين شكلي مي‌شه.
فهیمه
10 بهمن 92 10:15
واقعاً لیلا جون درکتون می کنم امین از وقتی میاد خونه غر می زنه چرا فلانی سیم کارت داره من ندارم چرا فلانی تبلتش بزرگ تر از مال منه برا من بدرد نخوره چرا این جوره چرا اون جوره من هم موندم چه دلیلی داره برا بچه ها این همه چیزهای غیر ضروری فراهم کنیم الان سیم کارت به درد بچه کلاس دومی نمی خوره ولی متأسفانه بچه ها درک نمی کنن این مادرا هستن که باید فکر کنن ببینن چه چیزی برا بچه ها خوبه چه چیزی بد.
لیلا
پاسخ
ما بچه بوديم به يه شكلات هم قانع مي‌شديم ، اما الان بچه‌ها به كمتر از تبلت رضايت نمي‌دن.
مامان محمد و ساقی
11 بهمن 92 0:49
لیلا جون حق داری عزیزم شما میتونستی همون روز لقمه نون و پنیر هم بدی ترنم جان ببره و خیلی هم سالم تر از تزئینات انچنانی و به قول شما اون همه سس با بچه هایی که اکثرشون سرفه میکنن و مریض هستن و اما یه تعداد مامان های خودجوش و خودروهستن که کارشون همینه.میتونن هماهنگی کنن ولی نمیکنن و بالاتر از اون خود مدرسه هست که باید درست اطلاع رسانی کنه منم مثل شما همیشه همینطوری ساده درست کردم.دفعه اخر سمبوسه درست کردمکی به کیه؟البته مال من کاملا" خونگی بود
لیلا
پاسخ
مينا جون مهم اينه كه ما خودمون سعي مي‌كنيم اينها رو به بچه‌ها ياد بديم. همون سمبوسه خانگي رو عشقه.
مامان پارسا و پوریا
11 بهمن 92 16:49
عزیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــزمی لیلا جون غرغراتم با گوش جان نیوش می کنیم واقعا راست میگی. ماهم هر سال تو مدرسمون این جشنواره رو داریم و همیشه کسائی منتخب میشن که واقعا غذای سالم آورده باشن.مثلا یه سال یادمه جایزه به دانش آموزی داده شد که ماهی بخارپز بدون هیچ تزئینی آورده بود. آموزگارا و مربی بهداشتشون کم لطفی کردن وگرنه غذای شما سالم بوده. ضمنا توی چک لیست پروتکل مدارس مروج سلامت الویه جزء خوراکی های غیرمجاز ثبت شده.(صرفا جهت اطلاع)
لیلا
پاسخ
واقعا كم لطفي بوده كه فقط تزئينات رو در نظر گرفتن. خيلي خوبه كه تو مدرسه شما رعايت شده اين نكته.
*یاسمین*
12 بهمن 92 3:42
عزیزم...گلایه هاتون اصلاً بی مورد نبود و حق دارید که اینجوری بشیدکاش به معلمشون این موارد رو میگفتید تا ایشون هم به مامانا گوشزد کنه تا معنی غذای سالم رو بدونن
لیلا
پاسخ
حتما در اولين فرصت اين كار رو مي‌كنم.
مامان پارسا
12 بهمن 92 9:38
بهتر بود قبل از انجام هر كاري با معلمشون تماس ميگرفتين و جزئيات رو ميپرسيديندر ضمن اصلاً غرغر نبود بلكه تجربه ي خوبيه واسه مامانهاي ديگه از جمله خود من كه اگه اين شرايط برامون پيش اومد متوجه بشيم غذاي سالم فقط اسمشه و تزئينات مهمتره
لیلا
پاسخ
پس شما هم ياد گرفتيد كه معني غذاي سالم چيه...
مامان تارا
12 بهمن 92 11:03
سلام عزیزم راحت باش گلم هرچه میخوای غربزن ما میشیم سنگ صبورت و گوش میکنیم واقعاً که از دست این مامانا / دختر گلمون اینهمه غصه خورد عزیزم غذاهای مامانت خیلی هم خوب و خوشمزه بودند
لیلا
پاسخ
واقعا كه امان از دست اين مامانا.
ღ¸.•مامان ِ آینده یه فسقِـلی•.¸ღ
12 بهمن 92 14:20
اول بگم عاشق ِ این جمله تون شدم: "همرنگ جماعت شدن برای بعضیا معنا نداره" واقعا که خیلی زشتهههههههههههه بعضیا انگار کمبود دارن و میخوان اینجوری خودشون رو نشون بدن به نظر من کار درست رو شما کردی عزیزم چون به فکر سلامتی و آینده ی گل دخملی ِ عزیز هستی... عاشق اون قلب ِ شدم... نون ِ ؟!
لیلا
پاسخ
قربونت عزيزم. ممنون از كامنت‌هاي پر محبتت.
ღ¸.•مامان ِ آینده یه فسقِـلی•.¸ღ
12 بهمن 92 14:20
UPДм ___ UPДм _____ UPДм ________ UPДм ____________ UPДм ________________ UPДм ____________________ UPДм ________________________ UPДм ____________________________ UPДм ____________________________ UPДм ________________________ UPДм ____________________ UPДм ________________ UPДм ____________ UPДм ________ UPДм _____ UPДм ___ UPДм __ UPДм __ UPДм ___ UPДм _____ UPДм ________ UPДм ____________ UPДм ________________ UPДм ____________________ UPДм
لیلا
پاسخ
مامان پارسا
13 بهمن 92 8:13
خانومي خصوصي داري
لیلا
پاسخ
اومدم گلم.
رقیه
13 بهمن 92 11:57
خعلی باحاله خداییش من جات بودم زنگ میزدم مدیر مدرسه میپرسیدم عایا واقعا سالاد الویه و سس و کالباس و هرچیز دیگه میشه غذای سالم ؟؟؟؟ اصلا گوشی رو بدین به مربی بهداشت مدرسه لوطفا قدرت خدا! در کل لیلا جان کمتر غر بزن دخترم
لیلا
پاسخ
رقيه جون فكر كنم اگه جاي من بودي مي‌رفتي كل مدرسه رو رو سرشون خراب مي‌كردي. اي بابا حالا اينقدر عصباني نشو عزيزم. چشم ، سعي مي‌كنم كمتر غر بزنم.
مامان یاسمن و محمد پارسا
13 بهمن 92 15:26
عزیزم حق با شماست لابد غذای سالم از نظر اونا چیز دیگستبه هر حال خسته نباشی مامان گل
لیلا
پاسخ
ممنون عزيزم.
مامان نازنین جون
13 بهمن 92 19:43
سلام دوست خوبم.... هر چه میخواهد دل تنگت بگو با جان و دل گوش میکنیم!!!!!!!!!! مامانهایی که این کار رو انجام میدن میخواین یه خودی نشون بدهند وبه فکر اینکه کدوم غذا سالمه نیستن ؟؟ما که میدونیم شما یه کدبانوی نمونه هستی
لیلا
پاسخ
غذاي سالم كدومه عزيزم. فقط خودنمايي مهمه.
زهرا
24 اسفند 92 18:31
سلام ماشالله چه دختر نازی دارید خدا حفظش کنه وایییییییییییی خیلی بامزه بود و صد البته حق با شما کارتون هم برای غذای سالم واقعا درست بود ولی خب دیگه این چشم و هم چشمی و تجملات آدم رو از مسیر دور میکنه من خودم مامان هایی رو دیدم که با وجود نزدیکی خونه به مدرسه سوار ماشین مدل بالا میشن و میان دنبال بچشون که چیییییییییییییییی؟؟؟؟؟!!!!!! سرویس که نمیگیرن پیاده هم زحمتشون میشه تازه باید پز هم بدن و چه ترافیکی که دم این مدرسه ها درست نمیکنن و تازه خودشون رو هم محق میدونن به امید روزی که همه به راه راست هدایت شیم ببخشید طولانی شد من هم به شیوه تربیتی شما بزرگ شدم اون موقع که همسن دخمل شما بودم ناراحت میشدم ولی الان افتخار میکنم بوسسسسسسسسسس محکم برای ترنم عسلیییییییی
لیلا
پاسخ
ممنون زهرا جون. كاش آدرس خودت رو هم گذاشته بودي عزيزم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ترنم بهارم می باشد